Anunț concurs de recrutare

Teofania Toporau

În baza art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 – alin. (3) și art. VII alin. (7)/XI/XII din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Administrativ, Primăria municipiului Galaţi organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galaţi:

consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Concesiuni, Vânzări Terenuri, Cabinete Medicale

Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

h) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

Cerinţe specifice de ocupare a postului:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe sociale, ramura de științe: științe economice;
  • vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani;

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

Concursul se desfăşoară în 3 etape: selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviul.

Proba scrisă este programată la data de 02.09.2024, ora 12.00, la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, iar interviul va avea loc într-un termen de  maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs  se depun la sediul Primăriei municipiului Galaţi din str. Domnească nr. 54, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 29.07.2024 – 19.08.2024.

 

Dosarul de concurs conține, în mod obligatoriu:

  • formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa 10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia cărții de identitate;
  • copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
  • copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor prezentului cod, după caz;
  • copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
  • copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  • cazierul judiciar;
  • declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverință care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
  • declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

 

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, cam. 208, telefon 0236/307713, e-mail: personal@primariagalati.ro şi pe site-ul www.primariagalati.ro, persoană de contact – Toporău Teofania– consilier – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.

Bibliografia de concurs

  • Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ – Partea I; titlul I și titlul II ale părții a II-a; partea a V-a, Titlul I, Capitolul III, Secțiunea a 3-a -  Concesionarea bunurilor proprietate publică; Partea a V-a, Titlul II, Capitolul III – Unele reguli privind exercitarea dreptului de proprietate privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale,  titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Consiliului Local nr. 398/29.06.2022 pentru aprobarea Regulamentului privind vânzarea unor categorii de imobile – proprietate privată a Municipiului Galați;
  • Hotărârea Consiliului Local nr. 409/29.07.2021 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de concesionare a terenurilor ce aparțin domeniului public și privat al Municipiului Galați;

Tematica concursului de recrutare

  • Cunoașterea reglementărilor legale privind Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Cunoașterea reglementărilor legale privind OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ – Partea I; titlul I și titlul II ale părții a II-a; partea a V-a, Titlul I, Capitolul III, Secțiunea a 3-a -  Concesionarea bunurilor proprietate publică; Partea a V-a, Titlul II, Capitolul III – Unele reguli privind exercitarea dreptului de proprietate privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale,  titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
  • Cunoașterea reglementărilor legale privind Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Cunoașterea reglementărilor legale privind O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Cunoașterea reglementărilor privind Hotărârea Consiliului Local nr. 398/29.06.2022 pentru aprobarea Regulamentului privind vânzarea unor categorii de immobile – proprietate private a Municipiului Galați;
  • Cunoașterea reglementărilor privind Hotărârea Consiliului Local nr. 409/29.07.2021 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de concesionare a terenurilor ce aparțin domeniului public și privat al Municipiului Galați;

Atribuțiile postului de consilier, clasa I, grad profesional superior

  1. Întocmește și obține documentele necesare promovării proiectelor de hotărâre privind concesionarea imobilelor proprietatea privată a municipiului Galați, așa cum este prevăzut în O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Întocmește și obține documentele necesare promovării proiectelor de hotărâre privind vânzarea imobilelor proprietate privată a municipiului Galați, așa cum este prevăzut O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Întocmește contracte de concesiune noi, la cerere, conform art. 41 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcții, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Gestionează, pe bază de parolă, baza de date conform secvențelor de numere atribuite și actualizează registrul unic al contractelor, pentru cod de taxa 4;
  5. Generează debite pentru terenurile care fac obiectul contractelor de concesiune/vânzare;
  6. Întocmește borderouri de debitare/scădere în cazurile în care sunt constatate abateri de la clauzele contractuale;
  7. Asigură evidența documentațiilor depuse, în conformitate cu legislația în vigoare, pentru concesionarea/vânzarea imobilelor proprietatea privată a municipiului Galați;
  8. Asigură evidența și gestionarea contractelor de concesiune;
  9. Urmărește recuperarea debitelor la contractele de concesiune aflate în evidența serviciului;
  10. Întocmește notificări în cazul în care nu sunt respectate clauzele contractelor de concesiune (suprafață, zonare, regim înălțime, destinație, etc.);
  11. Întocmește acte adiționale la contractele de concesiune, când situația o impune (suprafață, zonare, regim înălțime, destinație, prelungire durată);
  12. Întocmește borderouri de debitare/scădere în cazurile în care sunt constatate abateri în plus sau în minus, de la suprafețele inițiale, care fac obiectul contractelor de concesiune;
  13. Actualizează prețul redevenței potrivit prevederilor legale;
  14. Pune la dispoziția comisiei de licitație publică, documentele deținute în cadrul serviciului pentru organizarea licitațiilor în condițiile prevăzute de lege;
  15. Înaintează comenzi către Geotopocad Expert, pentru stabilirea prețului de piață în vederea concesionării imobilelor sau vânzării terenurilor;
  16. Întocmește documentele necesare pentru compensarea sau restituirea sumelor rămase ca suprasolvire în urma operațiunilor de vânzare sau schimbării titularului de contract;
  17. Transmite la Direcția Financiar Contabilitate și Direcția Taxe, Impozite și Alte Venituri Locale, situații lunare cu modificările survenite asupra contractelor de concesiune;
  18. Urmărește încasarea redevențelor și a altor sume prevăzute în contractele încheiate și notifică titularii de contract atunci când constată întârzieri la plată;
  19. Sesizează Serviciul Juridic și Legalitate în vederea rezilierii, anulării contractelor de concesiune/vânzare, precum și a recuperării debitelor, în situația nerespectării clauzelor contractuale;
  20. Sesizează Serviciul Urmărire și Executare Silită Amenzi în vederea recuperării debitelor care reprezintă creanțe bugetare, în situația nerespectării clauzelor contractuale;
  21. Întocmește contracte de concesiune în urma desfășurării unor licitații publice;
  22. Urmărește contractele de concesiune sub aspectul realității suprafețelor și a construcțiilor prin verificări la fața locului, urmând ca rezultatul acestora să fie comunicate compartimentului de specialitate pentru luarea măsurilor legale ce se impun: Poliția Locală-Serviciul Protecția Mediului, Disciplina în Construcții și Afișajul Stradal, Instituția Arhitect Șef, Serviciul Cadastru, Serviciul Juridic și Legalitate, etc, după caz;
  23. Răspunde de exactitatea, legalitatea și corectitudinea datelor înscrise în documentele întocmite și eliberate;
  24. Îndeplinește sarcinile ce îi revin în cadrul comisiilor constituite prin Dispoziții ale Primarului și informează șeful ierarhic asupra activității desfășurate în cadrul acestora.

Atribuții și răspunderi în domeniul securității și sănătății în muncă precum și în domeniul Sistemului de management integrat calitate-mediu (SMICM)

  1. Este obligat să cunoască și să respecte normele de securitate și sănătate în muncă conform legislației în vigoare, astfel:
  1. Să își desfășoare activitatea, în conformitate cu pregătirea si instruirea sa precum şi cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi celelalte persoane participante la procesul de muncă;
  2. Să utilizeze corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
  3. Să nu procedeze la scoaterea din funcțiune, la modificarea , schimbarea sau înlăturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
  4. să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora;
  5. să comunice imediat angajatorului și/sau lucrătorilor desemnați orice situație de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficiență a sistemelor de protecție;
  6. să aducă la cunoștință conducătorului locului de muncă și/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
  7. să coopereze cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerințe dispuse de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, pentru protecția sănătății și securității lucrătorilor;
  8. să coopereze, atât timp cat este necesar, cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă și condițiile de lucru sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate, în domeniul său de activitate;
  9. să dea relațiile solicitate de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari;
  10. să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
  11. să efectueze controlul medical periodic și să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
  12. dacă starea de sănătate nu îi permite să desfășoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă și să urmeze recomandările acestuia.
  1.  Îndeplinește orice alte sarcini care au legătură directă cu atribuțiile de serviciu potrivit fișei postului sau conform dispozițiilor emise de Primar.
  2. Trebuie să cunoască documentele Sistemului de Management Integrat Calitate - Mediu, aplică toate cerințele acestor documente și contribuie la îmbunătățirea lor și a activității.
  3. Identifică, evaluează și actualizează riscurile propriilor activități.
  4. Elaborează și actualizează procedurile de proces, specifice propriilor activități, dacă este cazul.
  5. Participă la instruirile de specialitate organizate și la cursurile de perfecționare programate.
  6. Este obligat să cunoască și să respecte prevederile Regulamentului Intern și ale Regulamentului de Organizare și Funcționare, precum și Codul Etic și de Integritate al funcționarilor publici Codul Etic și de integritate al funcționarilor publici și al personalului contractual din cadrul din cadrul PMG și al SPCLEP Galați.
  7. Răspunde material, disciplinar, civil și penal pentru îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu sau neîndeplinirea acestora.