În baza art. VII alin. (5) din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Administrativ, Primăria municipiului Galaţi organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galaţi:
consilier, clasa I, grad profesional principal – Serviciul Resurse Umane și Salarizare
Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
Cerinţe specifice de ocupare a postului:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe sociale, ramura de știință: științe administrative, specializarea: administrație publică;
- vechime minimă în specialitatea studiilor 5 ani;
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.
Probele stabilite pentru concurs:
- Verificarea eligibilității candidaților în cadrul căreia comisia de concurs verifică eligibilitatea candidaţilor la concursul pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, pe baza documentelor conţinute de dosarele de concurs. (rezultatul selecției dosarelor se afișează în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor);
- Proba scrisă - care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă;
- Proba interviului - în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.
Proba scrisă este programată la data de 04.08.2025, ora 12.00, la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, iar interviul va avea loc într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei municipiului Galaţi din str. Domnească nr. 54, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 27.06.2025 – 16.07.2025.
Dosarul de concurs conține, în mod obligatoriu:
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa 10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copia cărții de identitate;
- copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
- copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor prezentului cod, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
- copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverință care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, cam. 208, telefon 0236/307713, e-mail: personal@primariagalati.ro şi pe site-ul www.primariagalati.ro, persoană de contact – Toporău Teofania– consilier – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.
Bibliografia de concurs
- Constituția României, republicată;
- O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și titlul II ale părții a VI-a, Anexa 6, anexa 7, anexa 8, Anexa 10, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicată în anul 2011, cu modificările și completările ulterioare;
- O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
- H.G. nr. 432/2004 privind dosarul professional al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
- H.G. nr. 250/1992 privind concediul de odihna şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publica, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare;
- O.U.G. nr. 96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de munca, cu modificările și completările ulterioare;
- Tematica concursului de recrutare
- Constituția României, republicată - integral;
- O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare ;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, partea I (Dispoziții generale), titlul I (Guvernul) și titlul II (Administrația publică centrală de specialitate) ale părții a II-a, titlul I (Prefectul și subprectul) al părții a IV-a, titlul I (Dispoziții generale) și titlul II (Statutul funcționarilor publici) ale părții a VI-a, Anexa 6, Anexa 7, Anexa 8. Anexa 10, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicată în anul 2011, cu modificările și completările ulterioare - integral;
- O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative - integral;
- H.G. nr. 432/2004 privind dosarul professional al funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare - integral;
- H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice - integral;
- H.G. nr. 250/1992 privind concediul de odihna şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publica, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare - integral;
- O.U.G. nr. 96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de munca, cu modificările și completările ulterioare - integral;
Atribuțiile postului de consilier, clasa I, grad profesional principal
- Oferă îndrumare în stabilirea și aplicarea la nivelul instituției a legislației în vigoare privind cadrele de competență generale și specifice;
- Participă la grupurile de lucru organizate la nivelul instituției privind analiza posturilor aferente funcțiilor publice și identificarea necesarului de competențe;
- Întocmește și urmărește planificarea concediilor de odihnă la nivelul instituției;
- Întocmește notele de lichidare pentru personalul din aparatul propriu care îşi încetează raporturile de muncă sau de serviciu cu instituția;
- Calculează vechimea în specialitate şi vechimea în muncă la încadrare şi stabileşte gradația;
- Urmărește modificarea tranșelor de vechime în muncă ale salariaților instituției;
- Urmărește îndeplinirea condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă ale salariaților Primăriei Municipiului Galați;
- Avizează cererile de concediu de odihnă ale salariaților și ține evidența acestora;
- Verifică foile colective de prezență în vederea acordării drepturilor salariale pentru perioada lucrată;
- Ține evidența tuturor tipurilor de concedii: concedii de odihnă, medicale, fără plată şi motive personale, aprobate conform prevederilor legale;
- Eliberează, la cerere, adeverințe privind calitatea de salariat, vechime în muncă şi drepturi salariale etc;
- Întocmește documentele corespunzătoare pentru numirea, promovarea în grad profesional/clasă a funcționarilor publici;
- Întocmește documentele corespunzătoare pentru modificarea raporturilor de serviciu;
- Solicită și centralizează fișele de post, ține evidența acestora pentru toate posturile, conform prevederilor legale;
- Întocmește, gestionează și răspunde de dosarele profesionale ale funcționarilor publici, precum și de dosarele de personal ale personalului contractual, în conformitate cu dispozițiile legale;
- Aplică legislația în vigoare privind cariera funcționarilor publici;
- Pune în aplicare HCL și dispoziții ale primarului privind organigrama şi statul de funcții;
- Asigură formalitățile necesare întocmirii şi depunerii jurământului al funcționarilor publici definitivi de execuție sau conducere;
- Solicită şi centralizează, conform prevederilor legale rapoartele de evaluare a performatelor funcționarilor publici și a personalului contractual;
- Ține evidența participării salariaților la cursurile de perfecționare;
- Răspunde de păstrarea confidențialității datelor cu caracter personal ale angajaților şi ale candidaților la concursuri;
- Rezolvă corespondență repartizată de șeful serviciului şi alte sarcini repartizate de șeful biroului.
- Arhivează dosarele profesionale și dosarele de personal ale funcționarilor publici și personalului contractual a căror raport de serviciu/muncă a încetat.
Atribuții și răspunderi în domeniul securității și sănătății în muncă precum și în domeniul Sistemului de management integrat calitate – mediu (SMICM)
24. Cunoaşterea documentelor Sistemului de Management Integrat Calitate - Mediu, aplicarea cerinţelor acestor documente şi îmbunătăţirea lor;
25. Identifică, evaluează și actualizează riscurile propriei activități;
26. Elaborează și actualizează procedurile de proces specific propriilor activități, dacă este cazul;
27. Participă la instruirile de specialitate organizate și la cursurile de perfecționare programate;
28. Răspunde material, disciplinar şi penal pentru îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu sau neîndeplinirea acestora;
29. Este obligat să cunoască şi să respecte prevederile Regulamentului Intern și ale Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, precum și Codul Etic și de Integritate al funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul P.M.G. și al S.P.C.L.E.P. Galați.
30. Este obligat să respecte normele de securitate şi sănătate în muncă conform legislaţiei în vigoare, astfel:
- Să îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregătirea si instruirea sa precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi celelalte persoane participante la procesul de muncă;
- Să utilizeze corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
- Să nu procedeze la scoaterea din funcţiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
- Să îşi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
- Să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
- Să aducă la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
- Să coopereze cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, pentru protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor;
- Să coopereze, atât timp cat este necesar, cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în domeniul său de activitate;
- Să ofere relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari;
- Să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
- Să efectueze controlul medical periodic şi să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
- Dacă starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă şi să urmeze recomandările acestuia.