Anunț selecție

Administrator

 

Anunț pentru selecția

Membrilor Consiliului de Administrație

la Regia Autonomă ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI”

 

Nr. posturi: 5 (cinci)

 

Termenul de depunere, respectiv transmiterea dosarului de candidatură: 30 de zile de la data publicării anunțului

Data publicării anunțului: 11.06.2024

Termen-limită pentru depunerea, respectiv transmiterea dosarului de candidatură: 12.07.2024 ora 14.00

Dosarele de candidatură se depun se depun astfel:

  • în plic închis și sigilat la autoritatea publică tutelară, Registratura Primăriei Municipiului Galați, Strada Domnească nr. 54, municipiul Galați, județul Galați, cod 800008,

și

 

Pentru informații suplimentare referitor la depunerea candidaturilor, respectiv transmiterea dosarului de candidatură, persoanele interesate sunt rugate să acceseze pagina de internet a autorității publice tutelare Primăriei Municipiului Galați (https://primariagalati.ro/) și/sau pagina de internet a Regiei Autonome „ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” (https://www.zlgalati.ro/) sau să contacteze reprezentantul expertului independent. Persoană de contact CĂTĂLIN BURDUȘA, telefon 0756.084.813, e- mail catalin.burdusa@jobewora.ro.

 

Anunț pentru selecția Membrilor Consiliului de Administrație

la Regia Autonomă „ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI”

Nr. posturi: 5 (cinci)

 

Regia Autonomă ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” este constituită prin H.G. nr. 190/1994 privind înființarea Zonei Libere Galați și a Regiei Autonome „Administrația Zonei Libere Galați”, respectiv se organizează și funcționează potrivit reglementărilor legale în vigoare, ca Regie autonomă de interes local aflată sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Galați, conform H.G. nr. 669/05.06.2003.

Autoritatea publică tutelară este U.A.T. Municipiul Galați, prin organul său deliberativ Consiliul Local Galați, C.I.F. 3814810, cu sediul în Galați, str. Domnească nr. 54 şi reprezentată prin autoritatea administrativă locală executivă – Primar.

Sediul Regiei Autonome ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI este în Galați, str. Alexandru Ioan Cuza nr. 45bis, bloc CRISTAL, județul Galați.

Domeniul principal de activitate al Regiei autonome este „Depozitarea mărfurilor în zone libere” (5210 – CAEN Rev.2).

 

Prevederi legale: art.5, alin.(6) din O.U.G nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare

(6) Anunțul privind selecția membrilor consiliului de administrație se publică, prin grija autorității publice tutelare, pe pagina de internet a acesteia şi, prin grija președintelui consiliului de administrație, pe prima pagină de internet a regiei autonome într-un loc vizibil la încărcarea paginii, precum şi pe pagina de internet a AMEPIP, în cel puțin 2 publicații economice şi/sau financiare de largă răspândire, precum şi pe cel puțin o platformă sau un site de recrutare de resurse umane cu mare vizibilitate la nivel național. Anunțul trebuie să cuprindă criteriile de selecție, precum şi modalitatea de evaluare a acestora. Selecția se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal, transparenței, asumării răspunderii şi cu luarea în considerare a specificului domeniului de activitate a regiei autonome. Publicarea anunțului privind selecția membrilor consiliului de administrație în conformitate cu prevederile alin. (4) se face cu cel puțin 30 de zile înainte de data-limită pentru depunerea candidaturilor, specificată în anunț.

 

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 240/28.03.2024 s-a aprobat declanșarea procedurii de selecție în vederea numirii a cinci administratori pentru Consiliul de Administrație al Regiei Autonome ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI, pentru un mandat de 4 ani, în conformitate cu prevederile OUG:109/2011 și HG:639/2023.

Procedura de selecție are ca scop identificarea, recrutarea și selectarea celor mai potriviți 5 (cinci) candidați pentru ocuparea posturilor de membru în Consiliul de Administrație la Regia AutonomăADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI”. Această procedură de selecție se derulează în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare și din normele metodologice de aplicare a OUG nr. 109/2011, privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin HG nr. 639/2023, în următoarele condiții:

 

1. PROCESUL DE SELECȚIE

Procesul de selecție a candidaților pentru cele 5 (cinci) posturi de membru în Consiliul de Administrație are următoarele etape:

Aviz AMEPIP

Lista lungă

Nr. crt.

ETAPA

DURATA ESTIMATĂ

DERULARE

REZULTAT

1

Depunerea, respectiv

transmiterea dosarelor de candidatură

În termen de 30 de zile de la publicarea anunțului.

Perioada:

11.06.2024-

12.07.2024,

ora 14.00

  • Anunțul privind selecția membrilor consiliului se publică, prin grija autorității publice tutelare și a președintelui consiliului de administrație/de supraveghere al întreprinderii publice, potrivit dispozițiilor art. 5 alin. (6) din OUG: nr. 109/2011.
  • Publicarea anunțului privind selecția membrilor consiliului se face cu cel puțin 30 de zile înainte de data-limită pentru depunerea candidaturilor specificată în anunț.
  • Dosarele de candidatură se depun până la data- limită specificată în anunț
  • Depunerea, respectiv transmiterea dosarelor de candidatură, se face cu respectarea cerințelor din anunțul de selecție;
  • Candidații depun în format fizic și electronic documentele cerute în dosarele de candidatură;
  • Candidaturile depuse vor primi un nr. de înregistrare de la Registratura autorității publice               tutelare,               PRIMĂRIA MUNICIPIULUI GALAȚI, număr ce va fi utilizat în procesul de selecție pentru a fi respectate confidențialitatea și legislația privind protecția datelor personale ale candidaților.

Dosare candidați

2

Întocmire Lista lungă și avizare AMEPIP

Perioada:

12.07.2024-

22.07.2024

  • Comisia de selecție și nominalizare poate solicita candidaților clarificări suplimentare, în scris, cu stabilirea termenului de răspuns.
  • Dosarele de candidatură incomplete vor fi respinse.
  • Candidații respinși sunt informați în scris despre această decizie în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data adoptării deciziei de respingere.
  • Pe baza dosarelor de candidatură complete, depuse în termen, comisia de selecție și nominalizare alcătuiește lista lungă, care are caracter confidențial.
  • Autoritatea publică tutelară transmite AMEPIP documentele depuse de candidați, în vederea verificării îndeplinirii condițiilor legale de selecție şi numire, în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea perioadei de depunere.
  • AMEPIP verifică documentele înaintate de candidați şi transmite autorității publice tutelare
  • avizul conform în termen de două zile lucrătoare.

  • Comisia de selecție și nominalizare va întocmi lista lungă cu toți candidații care au trimis dosarul de candidatură complet în termenul legal (art. 1, pct. 9 din Anexa nr. 1 la HG:639/2023).
  • Lista lungă are caracter confidențial și nu va fi publicată

3

Evaluarea inițială și întocmire

listă scurtă

Perioada:

22.07.2024-

24.07.2024

  • Analiza informațiilor din dosarele de candidatură rămase pe lista lungă și alocarea punctajului conform grilei de evaluare pentru fiecare criteriu din cadrul profilului consiliului pentru fiecare candidat se realizează de către comisia de selecție și nominalizare.
  • Candidații sunt supuși unei analize comparative, prin raportare la profilul consiliului și profilul candidatului.
  • Comisia de selecție și nominalizare poate solicita informații suplimentare față de cele din dosarul de candidatură atunci când consideră necesar, pentru a asigura rigoarea și corectitudinea deciziilor luate.
  • Informațiile suplimentare se obțin prin următoarele mijloace: clarificări solicitate în scris; verificarea activității desfășurate anterior de candidați; verificarea referințelor oferite de către candidați.
  • Ca urmare a informațiilor suplimentare obținute, se poate revizui, îmbunătăți și valida acuratețea punctajului obținut pe baza cerințelor profilului candidatului.
  • Candidații sunt eliminați de pe lista lungă în ordinea descrescătoare a punctajului obținut conform cerințelor profilului candidatului, până la limita a maximum 5 candidați, respectiv minimum 2 candidați pentru fiecare post de administrator, rezultând astfel lista scurtă.
  • Comisia de selecție și nominalizare informează candidații respinși prin mijloace electronice.
  • Lista scurtă este realizată de comisia de selecție și nominalizare.
  • Lista scurtă are caracter confidențial și nu va fi publicată

Lista scurtă

4

Depunerea declarației de intenție

În termen de 15 zile de la comunicare Perioada: 24.07.2024 –

09.08.2024

ora 14.00

- Candidații selectați sunt informați prin mijloace electronice cu privire la includerea candidaturii lor pe lista scurtă și au obligația să depună la autoritatea publică tutelară declarația de intenție în termen de 15 zile de la data informării.

Declarații de intenție

 

 

 

  • Comisia de selecție și nominalizare analizează declarația de intenție și integrează rezultatele analizei în evaluarea candidatului. Rezultatele din profilul candidatului se analizează în funcție de profilul consiliului.
  • Candidaților aflați pe lista scurtă li se comunică, că în termen de 15 zile de la data elaborării listei scurte, trebuie să depună în scris declarația de intenție, întocmită conform legii;
  • Depunerea, respectiv transmiterea declarației de intenție, se face cu respectarea cerințelor din anunțul de selecție;
  • Candidații depun în format fizic și electronic declarația de intenție;
  • Declarațiile de Intenție depuse vor primi un nr. de înregistrare de la Registratura autorității publice               tutelare,               PRIMĂRIA MUNICIPIULUI GALAȚI și se vor asocia numărului de înregistrare al dosarului de candidatură pentru a fi respectate confidențialitatea și legislația privind protecția datelor personale ale candidaților;
  • Nedepunerea declarației de intenție în timp util constituie motiv de excludere a candidaților din procesul de selecție;
  • Declarația de intenție asociată fiecărei candidaturi este evaluată de către comisia de selecție și nominalizare şi constituie una dintre

temele interviului de selecție față în față.

 

5

Evaluarea finală

Perioada:

09.08.2024-

16.08.2024

  • Clasamentul candidaților aflați în lista scurtă se realizează în urma interviului, organizat de către comisia de selecție și nominalizare, pe baza planului de interviu.
  • În vederea organizării interviului se au în vedere următoarele:
  1. dosarul de candidatură;
  2. profilul candidatului;
  3. profilul consiliului;
  4. declarația de intenție a candidatului.
  • După încheierea interviurilor, comisia de selecție și nominalizare întocmește clasamentul candidaților și raportul final.
  • Evaluarea finală a candidaților aflați în lista scurtă se face pe baza etapelor descrise mai jos.

Evaluarea prin Metoda analizei declarației de intenție

  • Se analizează declarațiile de intenție și rezultatele analizei se integrează în matricea profilului de candidat. Rezultatele din matricea profilului de candidat se analizează în funcție de matricea profilului consiliului;

Matrici și rapoarte

individuale

 

 

 

Evaluarea prin Metoda testului psihoaptitudinal.

  • Evaluarea psihoaptitudinală se face pe baza testului Great Full Spectrum. Acest test este susținut pe platforma online dezvoltată de compania Great People Inside. Scopul este obținerea de informații suplimentare și oferă o privire detaliată asupra punctelor forte și punctelor slabe pe care le are un candidat. Raportul obținut permite explorarea potențială a compatibilității candidatului cu funcția de Membru în Consiliul de Administrație, acoperind principalele aspecte ale personalității și abilităților sale în raport cu acest post. Raportul va oferi informații suplimentare ce includ trăsături comportamentale, aptitudini cognitive și interese ocupaționale.
  • Rapoartele testelor sunt înaintate către expertul independent în mod automat la finalizarea testului. Sumarul evaluării fiecărui candidat, emis la finalizarea testului online, va fi transmis comisiei de selecție și nominalizare și atașat la dosarul candidatului și constituie unul dintre elementele de evaluare finală.

Evaluarea prin Metoda Interviului

  • Scopul este obținerea de informații suplimentare referitor la verificarea activității desfășurate anterior de candidați; verificarea referințelor oferite de către candidați și verificarea competențelor profesionale de importanță strategică, competențe de guvernanță corporativă; competențe sociale și personale, respectiv trăsături conform cerințelor, din matricea Consiliului de Administrație;
  • Revizuirea, îmbunătățirea și validarea rezultatelor se face pe baza punctajului obținut în matricea profilului de candidat;
  • Se întocmește raportul final, care include clasificarea candidaților cu motivarea acesteia;
  • Raportul se transmite la AMEPIP în vederea avizării. După primirea avizului se comunică rezultatele procedurii de selecție.

 

6

Întocmire Raport final și avizare AMEPIP

Perioada:

16.08.2024-

28.08.2024

  • Se întocmește raportul final, care include clasificarea candidaților cu motivarea acesteia;
  • Raportul se transmite la AMEPIP în vederea avizării. După primirea avizului se comunică rezultatele procedurii de selecție.

 

 

Note:

  1. Candidații vor fi informați în mod operativ și transparent, telefonic și pe e-mail, referitor la eventualele schimbări apărute în planul de derulare a acestor etape, precum și de rezultatele obținute de fiecare dintre ei în fiecare etapă a acestei proceduri.
  2. Termenele după etapa pentru depunerea candidaturilor sunt estimative şi se pot modifica în funcție de numărul de candidaturi şi evoluția procedurii de selecție.

 

2. CONDIȚII DE PARTICIPARE

Pentru a aplica la funcția de Membru în Consiliul de Administrație candidatul trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:

 

Condițiile minime obligatorii care vor fi îndeplinite de membrii Consiliului de Administrație al Regiei Autonome sunt următoarele:

  1. Are cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. Cunoaște limba română (scris și vorbit);
  3. Are capacitate deplină de exercițiu;
  4. Are o stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de medicina muncii sau medic de familie;
  5. Nu a fost destituit dintr-o funcție din cadrul unor instituții publice și/sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
  6. Nu a fost revocat din funcția de administrator/director în ultimii 5 ani, pentru motive prevăzute de legislația guvernanței corporative;
  7. Nu are înscrieri în cazierul judiciar și fiscal;
  8. Nu a fost începută urmărirea penală pentru infracțiunile prevăzute la art. 6 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor;
  9. Nu se încadrează în niciuna dintre situațiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
  10. Nu se încadrează în niciuna dintre situațiile prevăzute la art. 30 alin. (9) din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
  11. Nu se încadrează în niciuna dintre situațiile prevăzute la art. 33 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
  12. Nu a făcut poliție politică, așa cum este definită prin lege;
  13. Nu se află într-una din situațiile prevăzute de art. 88 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea faptelor de corupție, precum și cele referitoare la conflictul de interese și a statutului regiei cu poziția de administrator al Regiei Autonome;
  14. Îndeplinește criteriile cerute conform prevederilor H.G. nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

 

Cerințe contextuale:

  1. să aibă o bună viziune asupra rolului companiei, asupra poziționării acesteia în piață, asupra constrângerilor cu care acestea se confruntă;
  2. să aibă capacitatea de a identifica și operaționaliza rapid soluții optime care să răspundă în mod eficient constrângerilor tehnice, financiare, economice și sociale cu care se confruntă compania;
  3. să aibă capacitatea de a analiza mai întâi situații diverse, apoi de a lua decizii corecte în timp util, decizii care să fie în cât mai mare măsură contextului regiei;
  4. să fie capabili, ca prin măsurile și acțiunile potrivite, să inspire întregii organizații dorința de a depune eforturile necesare pentru atingerea obiectivelor strategice;
  5. să aibă capacitatea de a instaura o cultură organizațională bazată pe înțelegerea și satisfacerea nevoilor clienților, pe calitate și performanță.

Pe lângă aceste cerințe contextuale, aptitudinile, cunoștințele și experiența mai sus menționate, candidații trebuie să mai îndeplinească următoarele trăsături și condiții:

  1. să aibă minimum de cunoștințe, aptitudini si experiența necesară pentru a-și îndeplini cu succes mandatul de administrator;
  2. să cunoască responsabilitățile postului și să-și poată forma viziuni pe termen mediu și lung;
  3. să aibă capacitatea de a-și asuma responsabilitatea față de organizație și să dea dovadă de integritate și independență;
  4. să dea dovadă de onestitate și transparență în relațiile cu ceilalți colegi și cu regia;
  5. să aibă cunoștințele necesare, aptitudini și experiență în critica constructivă, munca în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii și detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea consiliului ca întreg;
  6. să fie familiarizat cu cerințele guvernanței financiare și cu practicile contemporane de management financiar inclusiv responsabilitățile fiduciare ale consiliului și principiile de contabilitate financiară, audit financiar și raportare financiară;
  7. să înțeleagă importanța evaluării și medierii riscurilor organizaționale și să fie familiarizat cu metodologiile și procesele de management al riscului.

 

3. CRITERII DE EVALUARE

Față de cele mai sus menționate, cumulul de criterii de evaluare ce vor fi utilizate în selectarea membrilor Consiliului de Administrație este:

Având în vedere structura profilului consiliului de administrație, se vor aplica următoarele criterii de selecție obligatorii:

  1. Administrator 1 – candidatul are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor juridice;
  2. Administrator 2 – candidatul are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor inginerești;
  3. Administrator 3 – candidatul are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice;
  4. Administrator 4 – candidatul are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor economice;
  5. Administrator 5 – candidatul are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul economic și certificare în domeniul audit.

Toți candidații trebuie să îndeplinească condiția de minim 7 ani experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al regiei;

La desemnarea membrilor consiliului de administrație se vor aplica candidaților și criteriile de selecție referitoare la:

  • Gradul de independență. Majoritatea membrilor consiliului de administrație este formată din administratori neexecutivi şi independenți, în sensul art. 138^2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Înalții funcționari publici, funcționarii publici şi personalul contractual din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice nu pot fi considerați independenți.
  • Criteriul de gen. Stabilirea numărului de membri ai consiliului de administrație se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse şi de tratament între femei şi bărbați, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât cel puțin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puțin o treime din totalul administratorilor să fie bărbați; consiliul de administrație nu poate fi format în exclusivitate din persoane de același gen.
  • Numărul de mandate. Membrii consiliului de administrație nu pot face parte din mai mult de 2 consilii de administrație ale întreprinderilor publice. Autoritatea publică tutelară poate stabili un număr mai mic de consilii de administrație din care un membru desemnat al unei întreprinderi publice poate face parte.
  • Criteriul privind comitetul de audit. În cadrul consiliului de administrație se constituie comitetul de audit, format din administratori neexecutivi, dintre care cel puțin 2 sunt administratori independenți. Președintele comitetului de audit este administrator independent. Dispozițiile privind auditul statutar al situațiilor financiare art. 65 din Legea nr. 162/2017 anuale şi al situațiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.

 

În acest sens se vor aplica criteriile pentru respectarea obligațiilor privind componența comitetului de audit din cadrul Consiliului de Administrație.

  • Cel puțin un membru al comitetului de audit trebuie să dețină competențe în domeniul contabilității şi auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective.
  • Comitetul de audit trebuie să aibă calificările prevăzute de lege în domeniul în care își desfășoară activitatea entitatea auditată.
  • Majoritatea membrilor comitetului de audit trebuie să fie independenți de entitatea auditată. Președintele comitetului de audit este numit de membrii acestuia sau de către consiliul de supraveghere al entității auditate şi este independent de entitatea auditată”.

 

Alte criterii restrictiv: cel puțin un post de administrator trebuie să fie ocupat de către o persoană calificată ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociației Europene a Liberului Schimb, din Elveția sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii. Prin excepție de la această prevedere, este competentă să facă parte din Comitetul de audit al unei întreprinderi publice şi persoana care are experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveția sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente.

 

În cadrul probelor de evaluare vor fi verificate

  1. Competențe specifice sectorului de activitate
  2. Competențe profesionale de importanță strategică
  3. Competențe privind guvernanța corporativă
  4. Competențe sociale și personale
  5. Experiența pe plan local și internațional
  6. Competențe și restricții specifice
  7. Reputație personală și profesională
  8. Integritate
  9. Independență
  10. Expunere politică
  11. Abilități de comunicare interpersonală.
  12. Aliniere cu scrisoarea de așteptări a acționarilor

 

Notă: Candidații selectați conform cerințelor, vor fi evaluați pe baza matricei Consiliului de Administrație, anexă la Profilul Consiliului de Administrație, postată pe pagina de internet a autorității publice tutelare

 

Primăriei Municipiului Galați (https://primariagalati.ro/) și/sau pe pagina de internet a Regiei Autonome „ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” (https://www.zlgalati.ro/)

 

4.   CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ

Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:

  1. Opis documente;
  2. Curriculum Vitae, format Europass, redactat în limba română;
  3. Adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate – original;
  4. Cazier judiciar – original;
  5. Cazier fiscal – original;
  6. Copii după următoarele documente:
    1. act de identitate (copie B.I./C.I./Pașaport) pentru persoane fizice, respectiv copie certificat de înmatriculare și certificat constatator pentru persoane juridice;
    2. certificat de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit față de cel înscris pe actul de identitate (copie);
    3. documente care să ateste nivelul studiilor absolvite (copie diplomă licență, master, doctorat cu supliment)
    4. alte documente care să certifice efectuarea altor specializări (copii după diplomă de studii aprofundate și/sau certificate ANC cu supliment);
    5. alte documente care să dovedească participarea la conferințe, seminare și/sau cursuri, fără certificare ANC (copii diplome de participare);
    6. documente care să ateste experiența profesională în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puțin 7 ani (copii carnet de muncă; adeverințe eliberate de angajatori; extras Reges/Revisal);
    7. documente care să ateste experiența în conducerea societăților sau regiilor autonome (copii certificat constatator de la Registrul Comerțului și/sau copii după Act constitutiv, contracte de mandat/management).
    8. documente care să ateste certificările speciale în domeniul audit financiar, expert contabil și sau alte specializări pentru ocuparea postului de auditor (copii atestate și/sau certificate profesionale eliberate de asociații profesionale în domeniul financiar, audit, expert contabil – CAFR, CECCAR, etc.)
  7. Formulare:
    1. declarație privind statutul de independent (Formular 1);
    2. declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese (Formular 2);
    3. declarație privind situațiile prevăzute la art. 4 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 3);
    4. declarație privind situațiile prevăzute la art. 30 alin. (9) din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 4);
    5. declarație privind situațiile prevăzute la art. 33 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 5);
    6. declarație cu privire la faptul că nu a desfășurat activități de poliție politică, așa cum sunt definite de lege (Formular 6);
    7. acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul realizării procedurii de selecție, precum și acordul de a permite verificarea informațiilor furnizate (Formular 7).

 

Notă: Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pagina de internet a autorității publice tutelare Primăriei Municipiului Galați (https://primariagalati.ro/) și/sau pe pagina de internet a Regiei Autonome ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” (https://www.zlgalati.ro/).

În cazul în care unul dintre documentele menționate mai sus lipsește din dosarul de candidatură, iar candidatul nu îl transmite în timp util, candidatura sa va fi respinsă.

 

5. ALTE INFORMAȚII

 

a) Depunerea dosarelor de candidatură

  • Dosarele de candidatură vor fi depuse până la data de 05.04.2024 ora 13.00, pe suport hârtie, în plic închis și sigilat, pe care se va menționa următorul text: „Candidatură pentru Consiliul de Administrație la Regia Autonomă ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” / Nume și Prenume candidat”, la sediul autorității publice tutelare, în plic închis și sigilat la autoritatea publică tutelară, Registratura Primăriei Municipiului Galați, Strada Domnească nr. 54, municipiul Galați, județul Galați, cod 800008, și în format electronic pe adresa guvernanta@primariagalati.ro
  • Depunerea pe suport hârtie a tuturor documentelor pentru candidatură este obligatorie. Dosarele de candidatură pe suport hârtie pot fi depuse / trimise prin poștă/curier la adresa mai-sus menționată. Mesajele e-mail de depunere a candidaturilor electronice, cât și documentele atașate vor trebui să conțină în mod obligatoriu numele și prenumele candidatului și denumirea regiei (de exemplu „Candidatura CA Nume Prenume Regia Autonomă ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” respectiv „CV Nume Prenume Regia Autonomă ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI”).

 

b) Depunerea declarației de intenție

Declarația de intenție se elaborează și se depune doar de către candidații nominalizați pe lista scurtă, în termen de 15 zile de la anunțarea nominalizării pe lista scurtă. Pentru elaborarea acesteia candidații vor folosi Scrisoarea de Așteptări publicată pe pagina de internet a autorității publice tutelare Primăriei Municipiului Galați (https://primariagalati.ro/) și/sau pe pagina de internet a Regiei Autonome ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” (https://www.zlgalati.ro/) și toate informațiile publice disponibile despre contextul actual al companiei. Formatul declarației de intenție trebuie să respecte prevederile H.G. nr.639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

Depunerea acestui document se face la fel ca și depunerea dosarului de candidatură, cu diferența că pe plic se specifică „Declarație de Intenție, Nume Prenume, Regia Autonomă ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” iar documentul în formatul doc/docx/pdf ce va fi trimis pe e-mail se va salva cu titlul „DI Nume Prenume Regia Autonomă ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI”. Declarațiile de Intenție scanate nu vor fi luate în considerare. Depunerea pe suport hârtie a Declarației de Intenție este obligatorie.

 

c) Comunicarea

Pe întreg parcursul acestui proces de selecție, comunicarea cu candidații se va face prin e-mail și telefonic, de aceea este necesar ca adresa de e-mail și numărul de telefon trecute în CV să fie corecte.

Lista lungă are caracter confidențial și nu va fi publicată. Lista scurtă are caracter confidențial și nu va fi publicată.

Fiecărui candidat i se va comunica rezultatul său privind procesul de selecție cu respectarea condițiilor privind protecția datelor personale. Propunerile de nominalizare au caracter confidențial și nu vor fi publicate. Rezultatele obținute de candidați în fiecare din etapele procesului de selecție le vor fi comunicate acestora individual în modalitățile descrise mai sus.

Rezultatul final al procedurii va fi comunicat conform prevederilor legale.

 

d) Contestații

Orice candidat poate solicita comisiei de selecție şi nominalizare să primească informații cu privire la aplicarea criteriilor de selecție în cazul său şi despre punctajul obținut, cu respectarea regulilor de protecție a datelor cu caracter personal, informații ce vor fi transmise candidatului în cel mult 10 zile de la primirea solicitării în acest sens.

 

Orice candidat nemulțumit de rezultatul procedurii de selecție poate contesta în termen de 2 zile lucrătoare rezultatul obținut, la autoritatea publică tutelară, care este obligată să soluționeze contestația în termen de 2 zile lucrătoare.

Hotărârea autorității publice tutelare poate fi contestată în termen de 15 zile de la comunicare la instanța de contencios administrativ competentă.

 

e) Protecția datelor personale

Procedura de selecție descrisă în detaliu mai sus se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor). În acest sens, se vor respecta următoarele:

  • Toți candidații își vor da acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • Datele personale ale candidaților (nume și prenume, adresa de e-mail) vor fi transmise partenerului Great People Inside pentru programarea online la testele psihoaptitudinale, respectiv pot fi transmise către instituții abilitate în cadrul verificărilor efectuate de comisia de selecție și nominalizare;
  • Datele personale vor fi transmise și către AMEPIP;
  • Toate datele personale pe care candidații le vor furniza vor fi utilizate doar de către comisia de selecție și nominalizare și/sau de către reprezentanții autorizați ai autorității publice tutelare, și/sau acționari, în scopul selectării celui mai competent și mai motivat candidat care să ocupe funcția de membru în Consiliul de Administrație;
  • Toate datele personale furnizate de către candidați vor fi șterse la un an de la data numirii;
  • Toate datele personale ale candidaților vor fi prelucrate în scopul pentru care au fost colectate și stocate în baza de date; și nu vor fi transmise/puse la dispoziția nici unei altei părți, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  • Candidații pot solicita în orice moment informații despre modul în care sunt păstrate și utilizate datele lor personale;
  • Oricând un candidat care decide să se retragă din această procedură de selecție, o vom asigura că datele sale personale vor fi șterse din baza de date în conformitate cu prevederile legale în domeniu.

 

Notă: Anunțul a fost publicat și în presa românească (Bursa și Ziarul Financiar), pe platforma de recrutare eJobs (https://www.ejobs.ro/), pe pagina de internet a autorității publice tutelare Primăriei Municipiului Galați (https://primariagalati.ro/) și/sau pe pagina de internet a Regiei Autonome ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” (https://www.zlgalati.ro/).

Pentru informații suplimentare referitor la depunerea candidaturilor, respectiv transmiterea dosarului de candidatură, persoanele interesate sunt rugate să acceseze pagina de internet a autorității publice tutelare Primăriei Municipiului Galați (https://primariagalati.ro/) și/sau pe pagina de internet a Regiei Autonome ADMINISTRAȚIA ZONEI LIBERE GALAȚI” (https://www.zlgalati.ro/) sau să contacteze reprezentantul expertului independent. Persoană de contact CĂTĂLIN BURDUȘA, telefon 0756.084.813, e- mail catalin.burdusa@jobewora.ro.

 

COMISIA DE SELECȚIE ȘI NOMINALIZARE