Înregistrare căsătorii

System Administrator

Atenție !!

     Programarea online este valabilă  pentru depunerea declarației de căsătorie, iar căsătoria va fi oficiată în termen de 11 - 14 zile .

     Data căsătoriei și ora oficierii vor fi stabilite la înregistrarea declarației de căsătorie,  împreună cu ofițerul de stare civilă,  în funcție de numărul solicitărilor.

    Actele se depun personal, de către viitorii soți, la sediul Serviciului Stare Civilă din str.Traian nr.93, bloc A4,  conform programării online. Toate documentele se vor prezenta în original.

  • Pentru oficierea căsătoriilor în ziua  de joi, actele se depun în săptămana precedentă, în ziua de luni, conform programării online
  • Pentru oficierea căsătoriilor în ziua  de vineri, actele se depun în săptămana precedentă,în zilele de luni/marți, conform programării online
  • Pentru oficierea căsătoriilor în ziua  de sâmbătă, actele se depun în săptămana precedentă,în zilele de luni/marți/miercuri, conform programării online

IMPORTANT !!

  1. OFICIERILE VOR AVEA LOC  LA SEDIUL DIN STRADA TRAIAN NR. 93, BLOC A4
  2. DIN CONSIDERENTE DE ORDIN  TEHNIC,  NU SE VOR MAI OFICIA CĂSĂTORII ÎN LOCAȚII EXTERNE
  3. DUMINICA, NU SE VOR OFICIA CĂSĂTORII

 

Informatii generale

Casatoria se incheie la Serviciului de Stare Civila Galati daca cel putin unul dintre soti are domiciliul stabil sau resedinta in municipiul Galati.

Actele pentru incheierea casatoriei se depun cu minim 11 zile calendaristice inainte, termen in care se cuprind atat ziua cand a fost facuta declaratia de casatorie, cat si ziua    in care   se oficiaza   casatoria.

Certificatul medical prenuptial (privind starea sanatatii) este valabil 30 zile de la data emiterii si trebuie sa fie valabil atat la data depunerii actelor cat si la data casatoriei, sa contina parafa si semnatura medicului si mentiunea expresa SE POATE CASATORI.

 In declaratia de casatorie, viitorii soti vor mentiona regimul matrimonial ales. Ei pot opta intre:

  • Regimul comunitatii legale
  • Regimul separatiei de bunuri
  • Regimul comunitatii conventionale

  In situatia in care viitorii soti stabilesc un alt regim matrimonial decit cel al comunitatii legale acestia vor prezenta conventia matrimoniala autentificata de catre un notar public.

Numele de familie al sotilor dupa casatorie poate fi:

  • numele dinaintea casatoriei
  • numele oricaruia dintre soti
  • numele lor reunite
  • unul dintre soti isi pastreaza numele dinaintea casatoriei, iar celalalt sot poate sa poarte numele lor reunite

La oficierea căsătoriei, actul de identitate al soţului care îşi schimbă numele va fi invalidat , urmând a fi preschimbat în termen de 15 zile. Celor care doresc să călătorească în străinătate imediat după oficierea căsătoriei şi au actul de identitate invalidat, le recomandăm să solicite informaţii suplimentare de la instituţiile abilitate.

  • Taxă de oficiere a căsătoriei în zilele nelucrătoare:          144,84 lei
  • Nu se percepe  taxă pentru oficierea căsătoriei în zilele lucrătoare
  • Nu asigurăm servicii foto-video.

CASATORIA INTRE CETATENI ROMANI
Acte necesare

  • Actele de  identitate valabile ale ambilor soţi . Unul dintre soţi trebuie să aibă domicilul  sau reşedinţa în municipiul Galaţi;
  • Certificatele  de naştere ale viitorilor soţi;  
  • Certificatele  medicale prenupţiale eliberate de medic, cu menţiunea expresă « se poate căsători »; certificatele prenupţiale sunt valabile 30 de zile calendaristice de la data emiterii şi trebuie să fie valabile şi la data oficierii
  • După caz, acte din care să rezulte desfacerea căsătoriilor anterioare:
    • Certificatul de deces al soţului/soţiei şi certificatul  de căsătorie;
    • Sentinţa/sentinţele de divorţ definitive ;
    • Certificatul de divorţ , în cazul divorţului pe cale administrativă

CASATORIA INTRE UN CETATEAN ROMAN SI UNUL STRAIN
ÎN TOATE CAZURILE ÎN CARE INTENŢIONAŢI SĂ ÎNCHEIAŢI CĂSĂTORIA CU UN CETĂŢEAN STRĂIN, VĂ ÎNDRUMĂM SĂ SOLICITAŢI INFORMAŢII LA BIROUL CĂSĂTORII.
  Cetateanul roman va prezenta actele mentionate la "Casatoria intre cetateni romani".
  Cetateanul strain va prezenta:

  • Paşaport  -  în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul României – sau act de identitate, (în cazul cetăţenilor din statele membre ale U.E.);
    * Actul de identitate al cetateanului strain si viza acordata acestuia in vederea sederii pe teritoriul Romaniei trebuie sa fie valabile atat la data depunerii dosarului de casatorie cat si la data oficierii casatoriei.
  • Certificat de naştere, după caz: apostilat cu Apostila Convenţiei de la Haga sau supralegalizat în funcţie de statul emitent,  Certificatul de naştere va fi tradus şi legalizat la un birou notarial de pe teritoriul României, sau extrasul  de naștere multilingv( Convenția de la Viena din 1976)
  • Dovada eliberată / autentificată de misiunile diplomatice / oficiile consulare acreditate în România din care să rezulte că cetăţeanul străin îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională şi nu există impedimente pentru încheierea căsătoriei în România.
    • Cetăţenii statelor cu care România a încheiat tratate, convenţii sau acorduri de asistenţă juridică în materie civilă ori de dreptul familiei vor prezenta documente eliberate de autorităţile competente ale statului de cetăţenie, datate recent -maximum 3 luni de la emitere
    • Traducerea în limba română, legalizată la un notar din România a dovezii  certificatului menţionat anterior; 
  • Un document care sa ateste domiciliul din strainatate al cetateanului sau declaratie pe propria raspundere data la un birou notarial din Romania privind domiciliul din tara de origine
  • Certificat medical prenuptial eliberat de un medic din Romania, care sa poarte mentiunea "SE POATE CASATORI"
  • Declaratie pe propria raspundere, autentificata de un notar public din Romania privind:
    1. domiciliul complet din tara de provenienta
    2. daca este cunoscator al limbii romane scris/citit
    3. starea civila inaintea casatoriei, îndeplinirea conditiilor de fond cerute de legea sa nationala pentru incheierea unei casatorii in Romania;
    4. îndeplinirea condițiilor necesare încheierii căsătoriei în România;
    5. regimul matrimonial ales

Dupa caz, dovada desfacerii casatoriilor anterioare prin sentinte de divort sau certificate de deces insotite de certificatele de casatorie, apostilate sau supralegalizate in functie de tara, traduse si legalizate de un birou notarial de pe teritoriul Romaniei

În cazul cetăţenilor străini care nu cunosc limba română, la data depunerii actelor și în ziua căsătoriei este obligatorie prezenţa unui interpret autorizat.

 

  Eliberarea la cerere a certificatelor de stare civilă (duplicat)/ extraselor multilingve
  Solicitarea eliberării certificatelor de stare civilă / extraselor multilingve se poate face:

  • la primăria care are în păstrare registrele în care au fost înregistrate actele;
  • la primăria locului de domiciliu sau reşedinţă al solicitantului.

Acte necesare

1.Act identitate titular sau persoana împuternicită*,

          *Procură specială autentificată de către un notar public în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea certificatului și/sau extrasului multilingv de naştere/căsătorie/deces (după caz) de la starea civilă..

În cazul cetăţenilor aflaţi în străinătate, duplicatul poate fi obţinut de o altă persoană împuternicită prin procură specială notarială apostilată conform Convenţiei de la Haga (în cazul ţărilor semnatare ale acestei convenţii) sau procură specială consulară eliberată de Ambasada sau Consulatul României din ţara respectivă, în care se va menţiona expres ,,pentru obţinerea certificatului și/sau extrasului multilingv de naştere/căsătorie/deces (după caz) de la starea civilă”.

Certificatele de stare civilă (duplicat) / extrasele multilingve  se pot elibera și avocaților împuterniciți de către titulari sau de  către reprezentanții legali ai acestora, în baza împuternicirii avocațiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea și funcționarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naționale a Barourilor din România nr. 64/2011, în baza actelor de stare civilă.

Solicitantul să aibă asupra sa un ACT DE IDENTITATE - VALABIL, care poate fi: 
1. Pentru cetăţenii români cu domiciliul în România:
• buletinul / cartea de identitate / cartea de identitate provizorie.
Notă:  Persoanele care au atât actul de identitate, cât şi certificatul de stare civilă pierdute, furate sau distruse,  vor depune atât cererea pentru obţinerea certificatului de stare civilă, cât şi pentru eliberarea actului de identitate la structura de evidenţă a persoanelor din cadrul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor.
2. Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate:

• paşaportul turistic în care să fie menţionat domiciliul în străinătate sau titlul de călătorie.

3. Pentru cetăţenii străini:

  • paşaportul turistic (cu viză română – dacă este cazul).
  • actul de identitate cu care a intrat în România (pentru cetăţenii membri ai U.E.)
  • Notă: Persoanele cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care au acte de stare civilă înregistrate la Galati, pot solicita procurarea certificatelor astfel:

  • personal;
  • pe cale diplomatică (la Consulatul României din ţara în care locuiesc);
  • prin împuternicit, cu procură specială.