Înregistrarea / Radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării
Vehiculele care se supun procedurii înregistrării sunt următoarele:
a) troleibuzele omologate, potrivit legii, de către Regia Autonomă ”Registrul Auto Român”;
b) mopedele (categoria L1e și L2e) și cvadriciclurile ușoare (categoria L6e);
c) tractoarele agricole sau forestiere (categoria T și C);
d) remorcile și semiremorcile destinate a fi tractate de tractoarele agricole sau forestiere (categoria R);
e) utilajele tractate interschimbabile agricole sau forestiere (categoria S);
f) vehiculele destinate efectuării de servicii ori lucrări, denumite mașini autopropulsate;
g) vehiculele care se deplasează pe șine, denumite tramvaie;
h) vehiculele cu tracțiune animală.
Persoana fizică sau juridică care deține vehicule supuse înregistrării, sau înregistrate în alte localități și își stabilește domiciliul, reședința în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, sediul ori punctul de lucru în municipiul Galați, este obligată să solicite înregistrarea în termen de 30 de zile de la data stabilirii domiciliului, reședinței în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, sediului ori punctului de lucru în municipiul Galați.
Pentru fiecare vehicul înregistrat se eliberează un certificat de înregistrare, conform prevederilor Ordinului MAI nr. 1454/2006 privind forma, dimensiunile și conținutul certificatului de înmatriculare și ale celui de înregistrare. Certificatul de înregistrare și plăcuțele cu număr de înregistrare se înmânează personal, pe bază de semnătură, proprietarului vehiculului sau mandatarului acestuia.
Taxe
- Cuantumul taxei de înregistrare este de 31 lei;
- Contravaloarea certificatului de înregistrare este de 7 lei;
- Contravaloarea plăcuței pentru mopede este de 38 lei;
- Contravaloarea plăcuțelor pentru utilaje este de 84 lei.
Deținătorul de vehicul înregistrat, persoana fizică și persoana juridică cu domiciliul, sediul sau reședința în municipiul Galați, este obligat:
a) să declare autorității emitente pierderea, furtul sau distrugerea certificatului de înregistrare, în cel mult 48 de ore de la constatare;
b) să solicite eliberarea unui nou document în locul celui furat, pierdut sau distrus;
c) să depună imediat, la autoritatea emitentă, originalul certificatului de înregistrare dacă, după obținerea duplicatului a reintrat în posesia acestuia.
Acte necesare pentru Înregistrarea vehiculelor
Înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării se face pe baza depunerii următoarelor documente:
a) cererea solicitantului;
b) actul de identitate al solicitantului persoană fizică, sau documentul care atestă dobândirea personalității juridice persoanelor juridice, în original și copie;
c) documentul care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului sau, după caz, un drept de folosință asupra acestuia, în limba română (factură, contract de vânzare, contract de leasing etc.), caz în care se va depune și acordul notarial cu privire la utilizare;
d) cartea de identitate a vehiculului - la înregistrarea mopedelor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, remorcilor agricole sau forestiere;
e) atestatul tehnic - la înregistrarea mașinilor autopropulsate, eliberat de Regia Autonomă ”Registrul Auto Român”;
f) dovada efectuării inspecției tehnice periodice în termenul de valabilitate al acesteia - excepție în cazul mașinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care nu depășește 25 km/h, tramvaielor,
vehiculelor cu tracțiune animală;
g) dovada asigurării obligatorie RCA-excepție vehiculele cu tracțiune animală;
h) certificat de atestare fiscală a plății impozitelor și taxelor locale către bugetul local eliberat de Direcția Impozite, Taxe și alte Venituri Locale din Primăria Municipiului Galați;
i) dovada achitării taxei de înregistrare și eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului;
j) dovada plății contravalorii plăcuței sau plăcuțelor cu numărul de înregistrare;
k) dovada faptului că vehiculul este radiat din circulație, în cazul unei înregistrări anterioare;
l) procură specială în formă autentică, în cazul în care solicitarea se face prin împuternicit.
Înregistrarea vehiculului cu tracțiune animală și eliberarea certificatului de înregistrare se face pe baza următoarelor documente:
a) cererea solicitantului;
b) actul de identitate al solicitantului, original și copie;
c) dovada achitării taxei de înregistrare și eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului;
d) dovada plății contravalorii plăcuțelor cu numărul de înregistrare;
e) declarație pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul este proprietarul vehiculului pentru care se solicită înregistrarea - se depune în cazul în care solicitantul nu deține un act de dobândire a acestuia;
f) procură specială în cazul în care înregistrarea este solicitată prin împuternicit.
Acte necesare pentru Radierea vehiculelor
Radierea vehiculelor se face pe baza următoarelor documente:
a) cererea solicitantului;
b) actul de identitate al solicitantului, în cazul persoanelor fizice sau documentul care atestă dobândirea personalității juridice, în original și copie;
c) cartea de identitate a vehiculului sau atestatul tehnic, după caz, în original și copie;
d) certificatul de înregistrare al vehiculului, în original;
e) plăcuțele cu numărul de înregistrare;
f) certificat de atestare fiscală;
g) documentul care atestă dezmembrarea / Declarație pe proprie răspundere;
h) documentul care atestă scoaterea din România a vehiculului (după caz), în original și copie;
i) documentul care atestă furtul vehiculului (după caz);
j) contractul de vânzare cumpărare a vehiculului; în original și copie;
k) dispoziția de radiere din oficiu (după caz).
Radierea vehiculelor se face de către compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Galați, la cererea proprietarului vehiculului înregistrat sau a deținătorului mandatat al acestuia, în următoarele cazuri:
a) acesta dorește retragerea din circulație a vehiculului și face dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii (declarație pe proprie răspundere);
b) face dovada dezmembrării vehiculului / declarație pe proprie răspundere;
c) la trecerea vehiculului în proprietatea altei persoane, în condițiile legii;
d) la schimbarea domiciliului, a reședinței sau a sediului deținătorului, pe raza de competență a altei autorități decât cea care a efectuat înregistrarea;
e) la scoaterea definitivă din România a vehiculului respectiv;
f) în cazul furtului, deținătorul vehiculului este obligat să solicite radierea acestuia în 30 zile de la data declarării furtului.
Depunerea documentelor se va face la sediul Primăriei Municipiului Galați situat pe Str. Domnească Nr.54, conform următorului program cu publicul:
Luni 13.00 - 15.00
Marți 13.00 - 15.00
Miercuri 09.00 - 11.00
Joi 09.00 - 11.00
Telefon: 0336102116