Anunț concurs de recrutare

Teofania Toporau

În baza art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 – alin. (3)  și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Administrativ, Primăria municipiului Galaţi organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galaţi:

inspector, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Relații cu Publicul, Ghișeu Unic

Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

h) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

Cerinţe specifice de ocupare a postului:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani;

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

Concursul se desfăşoară în 3 etape: selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviul.

Proba scrisă este programată la data de 26.11.2024, ora 12.00, la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, iar interviul va avea loc într-un termen de  maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs  se depun la sediul Primăriei municipiului Galaţi din str. Domnească nr. 54, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 24.10.2024 – 12.11.2024.

Dosarul de concurs conține, în mod obligatoriu:

  • formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa 10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia cărții de identitate;
  • copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
  • copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor prezentului cod, după caz;
  • copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
  • copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  • cazierul judiciar;
  • declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverință care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
  • declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, cam. 208, telefon 0236/307713, e-mail: personal@primariagalati.ro şi pe site-ul www.primariagalati.ro, persoană de contact – Toporău Teofania– consilier – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.

Bibliografia de concurs

  • Constituția României, republicată;
  • OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petiții;
  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public;
  • H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public;

Tematica concursului de recrutare

  • Constituția României, republicată;
  • OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petiții;
  • Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public;
  • H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public;

Atribuțiile postului de inspector, clasa I, grad profesional superior

  1. Răspunde de activitatea de primire, înregistrare, evidentă si urmărire a corespondentei  ce apartine Consiliului Local, Primarului si Primăriei;
  2. Asigură activitatea de predare/primire de documente către alte servicii subordonate Consiliului Local sau  alte instituţii şi organizaţii Gestionează primirea/ expedierea corespondenţei venită/ plecată prin poştă;
  3. Asigură circuitul documentelor în instituţie până la nivel de direcţie de specialitate, realizând evidenţa acestora pe baza condicilor ;
  4. Informează şi asistă cetăţenii pentru rezolvarea problemelor individuale sau comunitare, ce intră în sfera de competenţă a Primăriei;
  5. Inregistrează, verifică, tine evidenta în registru special petitiile sosite electronic pe        sesizari@primariagalati.ro si registratura@primaria galati.rosi aplicatia Eventya-City AP.
  6. Asigura activitatea de pregatire a corespondentei pentru expediere, urmarindu-se    dacă a fost semnată de cei în drept, stampilată, dacă există toate anexele mentionate,dacă   destinatarul si adresa postală  a  acestuia sunt consemnate corect;
  7. Completează în programul electronic de postă în vederea generării confirmării de primire si a borderourilor  pe categorii și destinatii.
  8. Colaborează cu celelalte servicii din cadrul Primăriei în legătură cu problemele solicitate de către cetăţeni în scopul oferirii unor informaţii cât mai concrete si rapide ;
  9. Asigura aplicarea ştampilelor Primăriei Municipiului Galati numai pe acele documente care îndeplinesc criteriile menţionate în prezentul regulament;
  10. Aduce la cunostinta conducerii propunerile si sesizarile cetatenilor in vederea unei bune functionari a institutiei;
  11. Gestionează procesul de desfasurare a audientelor de catre primar/ viceprimar (înscriere în audienţă,pregatire,participare  şi consemnare în registru de audiente);
  12. Prezinta Primarului sau Secretarului municipiului.documentele inregistrate  pentru  a  fi repartizate compartimentelor de  specialitate  sau  salariatilor indicate si implicit in Doc Manager conform rezolutiei,;
  13. Respectă termenul (de 24 dc ore de la primire) de distribuire si transmitere a actelor inregistrate si repartizate pe baza de condica de corespondenta, separat pentru fiecare  compartiment de specialitate.
  14. Coordonează si gestioneaza activitatea de primire de la casuta postala a corespondentei adresata  institutiei noastre;
  15. Execută operatiunea de deschidere a plicurilor primita prin posta.
  16. Asigură activitatea de curierat pentru documentele urgente  expediate in special  la Prefectura si Consiliul Judetean.;
  17. Răspunde de pastrarea securitatii, confidentialitatea si secretul asupra activitatii si documentelor pe care le manipuleaza si le gestioneaza;
  18. Informează pe seful  serviciului  despre orice neregula survenita in exercitarca serviciulu.
  19. Răspunde de  expedierea tuturor documentelor catre banci, petenti si terti debitori, judecatorii, finante si alte institutii;
  20. Raspunde de primirea si gestionarea documentelor de la posta speciala (SRI).
  21. Participă la instruirile de specialitate organizate şi la cursurile de perfecţionare programate.
  22. Asigură activitatea de primire, inregistrare, evidenta, corespondenta Serviciul Impozite si alte taxe locale si Serv.de urmarire si executare silita , precum si verificarea in vederea expedierii  corespondentei  prin  posta;
  23. Este obligat sa respecte normele de securitate si sanatate in munca conform legislatie in vigoare astfel:
  • sa isi desfasoare activitatea, in conformitate cu pregatirea si instruirea sa precum si cu instructiunile primite din partea  angajatorului,  astfel incat  sa nu se expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala atat propria persoana, cat si celelalte persoane  participante  la  procesul  de munca;
  • sa utilizeze corect echipamentele de munca cu care intra in contact;
  • sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii,  a  echipamentelor de munca utilizate;
  • sa isi  insuseasca  si  sa  respecte  prevederile  legislatiei  din  domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora;
  • sa comunice imediat angajatorului si/sau  lucratorilor  desemnati  orice situatie de munca despre care au motive intemeiate sa  o  considere  un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor,  precum  si  orice  deficienta a sistemelor de protectie;
  • sa aduca la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoana;
  • sa coopereze cu angajatorul si/sau  cu  lucratorii desemnati,  atat  timp  cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de  munca  si  inspectorii  sanitari,  pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • sa coopereze, atat timp cat este necesar, cu angajatorul si/sau cu lucratorii desemnati, pentru a permite angajatorului sa se asigure ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara  riscuri  pentru  securitate si sanatate, in domeniul sau de activitate;
  • sa ofere relatiile solicitate de catre inspectorii de munca si  inspectorii sanitari;
  • sa nu paraseasca locul de munca fara aprobarea conducatorului locului de munca;
  • sa efectueze controlul medical periodic si; sa informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
  • daca starea de sanatate nu ii permite sa desfasoare sarcinile de munca primite, sa informeze imediat despre aceasta pe conducatorul locului de munca si sa urmeze recomandarile acestuia.

15.  Indeplinestete orice alte sarcini care au legătura directă cu      atributiile de serviciu potrivit fisei postului sau conform dispozitiilor emise de Primar.

16.Trebuie    sa      cunoasca      documentele      Sistemului      de      Management       Integrat Calitate-Mediu, aplica toate cerintele acestor documente si contribuie la imbunatatirea lor si a activitatii.

 17.Raspunde material, disciplinar si penal pentru indeplinirea necorespunzatoare a sarcinilor de serviciu sau neindeplinirea  acestora;

18.Este obligat sa cunoasca si sa respecte prevederile Regulamentului Intern si ale Regulamentului de Organizare si Functionare, precum si Codul Etic si de lntegritate al functionarilor publici si personalului contractual din cadrul P.M.G.si al S. P.C. L. E. P. Galati