Anunț concurs de recrutare

Teofania Toporau

    

         În baza art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 – alin. (2) lit. a) și art. VII alin. (7)/XI/XII din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Administrativ, Primăria municipiului Galaţi organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galaţi:

consilier, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Cadastru

Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

h) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

Cerinţe specifice de ocupare a postului:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • vechime minim 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

Concursul se desfăşoară în 3 etape: selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviul.

Proba scrisă este programată la data de 06.06.2024, ora 12.00, la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, iar interviul va avea loc într-un termen de  maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs  se depun la sediul Primăriei municipiului Galaţi din str. Domnească nr. 54, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 07.05.2024-27.05.2024.

Dosarul de concurs conține, în mod obligatoriu:

  • formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa 10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia cărții de identitate;
  • copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
  • copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor prezentului cod, după caz;
  • copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
  • copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  • cazierul judiciar;
  • declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverință care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
  • declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

Modalitatea de înscriere la concurs

Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, cam. 208, telefon 0236/307713, e-mail: personal@primariagalati.ro şi pe site-ul www.primariagalati.ro, persoană de contact – Toporău Teofania– consilier – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.

Bibliografia de concurs

  • Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ – Partea I; titlul I și titlul II ale părții a II-a; titlul I al părții a IV-a,  titlul I și titlul II ale părții a – V – a și titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 7/1996 - a cadastrului și publicității imobiliare, republicată în 2015, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 600/2023 - privind aprobarea Regulamentului de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 18/1991 – a fondului funciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 819/2016 privind aprobarea Procedurii și a modalității de alocare a sumelor, precum și raportarea de către beneficiari a stadiului de execuție a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică inițiate de unitățile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare.
  • Ordinul nr. 1/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind realizarea, verificarea și recepția lucrărilor sistematice de cadastru și înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica concursului de recrutare

  • Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ – Partea I; titlul I și titlul II ale părții a II-a; titlul I ale părții a IV-a,  titlul I și titlul II ale părții a – V – a și titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 7/1996 - a cadastrului și publicității imobiliare, republicată în 2015, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 600/2023 - privind aprobarea Regulamentului de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 18/1991 – a fondului funciar, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 819/2016 privind aprobarea Procedurii și a modalității de alocare a sumelor, precum și raportarea de către beneficiari a stadiului de execuție a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică inițiate de unitățile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare.
  • Ordinul nr. 1/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind realizarea, verificarea și recepția lucrărilor sistematice de cadastru și înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară, cu modificările și completările ulterioare;

Atribuțiile postului de consilier, clasa I, grad profesional superior

  1. Transmite către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară solicitarea de finanțare, în cadrul Programului Național de Cadastru și Carte Funciară, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 din Ordinul 819/2016, precum și contractul de finanțare semnat, întocmit în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, în termenul maxim până la care UAT-urile pot solicita încheierea contractului de finanțare (prevăzut de art. 9 alin. (34^7) din Lege. nr. 7/1996).
  2. Asigurarea derulării contractului de finanțare în conformitate cu prevederile si termenele contractuale;
  3. Îndeplinirea tuturor demersurilor în vederea efectuării recepțiilor, comunicării documentelor în forma, condițiile și termenele stabilite de procedura aprobată prin Ordinul 819/2016 cu modificările și completările ulterioare și de prevederile legale în vigoare, referitoare la avizarea acestor documente;
  4. Realizarea demersurilor pentru achiziția serviciilor de prestări servicii și încheierea contractului de achiziție publică cu persoanele autorizate de ANCPI/OCPI;
  5. Comunicarea, în termenele și în forma prevăzută de contractele de finanțare, contractele de achiziție încheiate cu  prestatorii de servicii si prevederile legale in vigoare, a tuturor documentelor necesare solicitărilor de transfer de sume pentru asigurarea finanțării, efectuării recepțiilor serviciilor si a efectuării plăților, astfel încât sa nu se pericliteze buna desfășurare a contractelor;
  6. Informarea de îndată a șefilor ierarhic superiori asupra oricărei probleme apărute în derularea contractelor și asigurarea comunicării acesteia către instituțiile implicate;
  7. Efectuarea tuturor raportărilor solicitate de ANCPI în vederea monitorizării contractelor în termenele și condițiile stabilite;
  8. Asigură corelarea prevederilor si termenelor din contractele de finanțare cu cele din contractele de achiziție publică încheiate cu prestatorii de servicii;
  9. Transmite către OCPI toate documentele necesare finanțării și monitorizării, fiind responsabil pentru realitatea și exactitatea tuturor datelor și documentelor comunicate.
  10. Transmite lunar către OCPI, pana la data de 20 a fiecărei luni, necesarul de fonduri aferente plății serviciilor de înregistrare sistematică pentru luna următoare.
  11. Comunicarea către OCPI lunar, pana la data de 5 a lunii curente, pentru luna anterioară, stadiul privind derularea contractului de prestări servicii, prin întocmirea unui raport, conform anexei nr. 6 din Ordinul 819/2016;
  12. Participă la întâlnirile de informare cu cetățenii susținute la punctul de informare ce va funcționa în perioada derulării lucrărilor de teren și în cele de pregătire a publicării, respectiv, lucrările de publicare a documentelor tehnice.
  13. Întocmește adrese de răspuns la cererile și petițiile înaintate instituției noastre de către: petenți (persoane fizice sau juridice), servicii și compartimente din cadrul Primăriei Municipiului Galați  sau alte instituții sau autorități publice, repartizate de șeful ierarhic;
  14. Organizează și actualizează evidența cadastrală a imobilelor aflate în patrimoniul Municipiului Galați, inclusiv a imobilelor înscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară la finalizarea lucrărilor de înregistrare sistematică;
  15. Lansează comenzile în vederea întocmirii documentațiilor cadastrale pentru înscrierea în cartea funciară a imobilelor proprietatea publică sau privată a Municipiului Galați la solicitarea expresă a serviciilor și compartimentelor din cadrul Primăriei Municipiului Galați și în baza actelor de proprietate transmise de aceste servicii și compartimente;
  16. Lansează comenzile în vederea efectuării tuturor categoriilor de lucrări cadastrale, altele decât documentațiile de intabulare, solicitate de serviciile și compartimentele din cadrul Primăriei Municipiului Galați;
  17. Răspunde de exactitatea și corectitudinea datelor înscrise în documentele întocmite și eliberate;
  18. Participă la programul cu publicul;
  19. Efectuează modificări/îndreptări cu privire la înscrierile făcute în cartea funciară a imobilelor proprietatea publică sau privată a Municipiului Galați în baza documentelor justificative transmise de compartimentele și serviciile din cadrul Primăriei Municipiului Galați;
  20. Întocmește documentațiile și documentele necesare prezentării unor proiecte de hotărâri în ședințele Consiliului Local al Municipiului Galați;
  21. Verifică procesele – verbale de vecinătate depuse de persoanele fizice ale căror proprietăți se învecinează cu imobile proprietatea municipiului Galați sau cu drumuri clasificate, aflate în proprietatea municipiului Galați;
  22. Răspunde de rezolvarea, în termen legal a corespondenței ce îi este repartizată de șeful ierarhic;

 

Atribuții și răspunderi în domeniul securității și sănătății în muncă precum și în domeniul Sistemului de management integrat calitate – mediu (SMICM)

  1.  Este obligat să respecte normele de securitate și sănătate în muncă conform legislației în vigoare, astfel :
  1. Să își desfășoare activitatea, în conformitate cu pregătirea si instruirea sa precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât și celelalte persoane participante la procesul de muncă;
  2. Să utilizeze corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
  3. Să nu procedeze la scoaterea din funcțiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
  4. Să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora;
  5. Să comunice imediat angajatorului și/sau lucrătorilor desemnați orice situație de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficiență a sistemelor de protecție;
  6. Să aducă la cunoștință conducătorului locului de muncă și/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
  7. Să coopereze cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerințe dispuse de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, pentru protecția sănătății și securității lucrătorilor;
  8. Să coopereze, atât timp cat este necesar, cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă și condițiile de lucru sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate, în domeniul său de activitate;
  9. Să dea relațiile solicitate de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari;
  10. Să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
  11. Să efectueze controlul medical periodic și să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
  12. Dacă starea de sănătate nu îi permite să desfășoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă și să urmeze recomandările acestuia;

2. Îndeplinește orice alte sarcini care au legătură directă cu atribuțiile de serviciu potrivit fișei postului sau conform dispozițiilor emise de Primar;

3. Trebuie să cunoască documentele Sistemului de Management Integrat Calitate – Mediu, aplică toate cerințele acestor documente și contribuie la îmbunătățirea lor și a activității;

4. Identifică, evaluează și actualizează riscurile propriei activități;

5. Elaborează și actualizează procedurile de proces specific propriilor activități, dacă este cazul;

6. Participă la instruirile de specialitate organizate și la cursurile de perfecționare programate;

7. este obligat să cunoască și să respecte prevederile Regulamentului Intern și ale Regulamentului de Organizare și Funcționare, precum și Codul Etic și de Integritate al funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul P.M.G. și al S.P.C.L.E.P. Galați;

8. Răspunde material, disciplinat și penal pentru îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu sau neîndeplinirea acestora;

Afișat în data de 07.05.2024, la sediul și pe pagina de internet a Primăriei municipiului Galați.