În baza art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 – alin. (3) și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului Administrativ, Primăria municipiului Galaţi organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galaţi:
inspector, clasa I, grad profesional superior – Serviciul Impozite, Taxe și Alte Venituri Locale Persoane Juridice
Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
Cerinţe specifice de ocupare a postului:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe sociale, ramurile de știință: științe economice, științe juridice sau științe administrative
- vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani;
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.
Concursul se desfăşoară în 3 etape: selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviul.
Proba scrisă este programată la data de 25.11.2024, ora 12.00, la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, iar interviul va avea loc într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei municipiului Galaţi din str. Domnească nr. 54, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 24.10.2024 – 12.11.2024.
Dosarul de concurs conține, în mod obligatoriu:
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa 10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copia cărții de identitate;
- copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
- copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor prezentului cod, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
- copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverință care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
- declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.
Modalitatea de înscriere la concurs
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei municipiului Galaţi, str. Domnească nr. 54, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, cam. 208, telefon 0236/307713, e-mail: personal@primariagalati.ro şi pe site-ul www.primariagalati.ro, persoană de contact – Toporău Teofania– consilier – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.
Bibliografia de concurs
- Constituția României, republicată;
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, Titlul IX – Impozitele și taxele locale;
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica concursului de recrutare
- Constituția României, republicată;
- OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, partea I, titlul I și titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și titlul II ale părții a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, Titlul IX – Impozitele și taxele locale;
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
Atribuțiile postului de inspector, clasa I, grad profesional superior
1. Gestioneaza dosare fiscale si roluri nominale unice în cazul contribuabililor persoane juridice, până la momentul predării către arhiva Primariei, conform nomenclatorului arhivistic;
2.Realizează activitatea de constatare, verificare, stabilire și control a impozitelor si taxelor locale care se fac venit la bugetul local Galați reprezentând: impozitul/taxa pe clădiri, impozitul/taxa pe teren, impozitul asupra mijloacelor de transport, taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate, impozitul pe spectacole, taxa hotelieră, taxa pentru vehicule lente, taxa pentru activități cu impact asupra mediului, taxa pentru sustinerea activității de ecarisaj, taxa pentru stațiile fixe de telefonie mobile,taxa de reabilitare termică, accesoriile acestora, amenzile aplicate, datorate de către contribuabili persoane juridice.
3.Verifică modul de completare a declarațiilor fiscale si emite decizii de impunere pentru stabilirea impozitelor si taxelor locale pe care le gestionează, de la persoane juridice, conform legislatiei in vigoare.
4.Prelucrează în termenul prevăzut de lege, în programul informatic operatiunile pe care le implica activitatea de impunere, de modificare sau de scoatere din evidenta fiscala a bunurilor impozabile sau taxabile, inclusiv solicitarile depuse prin intermediul platformei electronice e-digital;
5. Verifică și tratează cererile de înrolare pe platforma electronică e-digital, în cazul persoanelor juridice;
6.Efectueaza inspecția fiscală în cazul persoanelor juridice în conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscală;
7.La sesizarea structurii de specialitate din cadrul Institutiei Arhitect Sef și a altor structuri de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Galați, dar și din oficiu, efectuează controlul fiscal în formele prevăzute de Codul de procedura fiscală, pentru verificarea concordantei dintre valoarea reala a lucrarilor declarate pentru regularizarea taxei de autorizatie și înregistrările efectuate în evidenta contabilă a contribuabilului persoana juridica;
8.Identifica bunurile supuse impozitarii si neînregistrate în evidenta fiscala și notifică contribuabilii persoane juridice in vederea îndeplinirii obligatiilor fiscale;
9. Stabileste din oficiu impozitele si taxele locale in cazul persoanelor juridice care nu au depus sau nu au rectificat declaratiile, pe baza documentelor detinute, a deplasărilor efectuate pe teren și a informatiilor detinute prin consultarea bazelor de date ale altor institutii;
10.Intocmeste si opereaza borderouri de debite si scaderi pentru impozitele, taxele locale si alte venituri asimilate creantelor fiscale conform legii, avizate de seful de serviciu si insotite de referatul care impune necesitatea acestora.
11.Emite conform legislatiei in vigoare, deciziile de impunere si toate celelealte documente administrativ fiscale privind impozitele si taxele locale gestionate;
12.Aplica sanctiunile prevazute de Codul fiscal si Codul de procedura fiscala , in limita atributiilor;
13.Analizeaza si solutioneaza, conform prevederilor legale, cererile privind acordarea facilitatilor fiscale la plata impozitelor si taxelor locale , precum si a altor venituri care, potrivit legii, sunt asimilate creantelor fiscale, in cazul persoanelor juridice;
14. Analizeaza, întocmeste si supune spre aprobare decizii de compensare/restituire in cazul persoanelor juridice, conform prevederilor legale;
15. Analizează, întocmeste, verifică la celelalte structuri din cadrul Primariei Municipiului Galati si supune spre aprobare decizii de transfer a unor sume de la bugetul local, in conformitate cu prevederile legale, inclusiv in situatia in care aceste sume nu sunt evidentiate la rolul nominal unic, dar sunt incasate in conturile Municipiului Galati;
16. Intocmeste si comunica in termenul legal, in limita atributiilor de serviciu raspunsuri in conformitate cu legislatia in vigoare, la toate solicitarile contribuabililor si a diferitelor institutii,(transfer dosare fiscale, raspunsuri catre organe competente, cereri privind recalcularea cuantumului impozitelor si taxelor locale datorate de catre contribuabili);
17.Prelucreaza in evidenta informatizata datele referitoare la deschiderea/inchiderea procedurii insolventei persoanelor juridice;
18.In urma comunicarii notificarilor de deschidere a procedurii insolventei, emite „Declaratia de creanta”” pe care o transmite Compartimentului Contestatii, Lichidari Judiciare, impreuna cu documentele justificative. La cererea Compartimentului Contestatii, Lichidari Judiciare avizeaza pentru corectitudine obligatiile de plata inscrise in „Declaratia de creanta suplimentara”.
19.Verifica permanent matricolele pentru codurile de impozite si taxe gestionate, lista soldurilor si lista de ramasite in cazul persoanelor juridice, prin consultarea directa a bazei de date, pe fiecare contribuabil in parte si ia masuri pentru reglarea soldurilor in cazul constatarii de erori;
20.Asigura intocmirea in termen a situatiilor statistice si informatiilor privitoare la activitatea de constatare si stabilire a impozitelor si taxelor locale precum si a altor venituri ale bugetului local asimiate creantelor fiscale, datorate de catre persoanele juridice.
21.Fiscalizeaza biletele si abonamentele la spectacol, prelucreaza deconturile si intocmeste procesul verbal de distrugere pentru biletele si abonamentele la spectacol, fiscalizate si nevandute;
22. Actualizează datele de identificare din evidenta fiscala privind domiciliul fiscal al contribuabililor, la solicitarea contribuabililor sau prin consultarea aplicatiei informatice Patrimven sau ONRC.
23.Efectueaza verificari ale evidentei fiscale, corectii in baza referatului aprobat si formuleaza raspunsuri scrise la solicitarea Serviciului Urmărire și Executare Silită, Amenzi, inclusiv copii ale documentelor din dosarele fiscale ale persoanelor juridice;
24. Prelucreaza în evidența informatizată ”Procesul verbal de scadere a obligatiilor fiscale”, transmis de catre compartimentele de specialitate;
25. La începutul fiecarui an fiscal, pentru evitarea prescrierii și recuperării prin executare silită a unor sume nedatorate bugetului local, transmite Serviciului Urmărire și Executare Silită, Amenzi debitele contribuabililor persoane juridice restante la 31 decembrie a anului fiscal anterior, debite certe, lichide si exigibile.
26. Asigura si raspunde de integritatea, confidentialitatea si securitatea tuturor documentelor si a datelor existente la dosarul fiscal al contribuabilului.
27. Pregateste si arhiveaza la dosarul fiscal documentele din sectorul de activitate gestionat, organizeaza arhiva proprie operationala din sectorul gestionat.
28. Efectueaza atributiile inspectorului de serviciu:
a)In timpul efectuarii serviciului la ghiseu, solutioneaza toate problemele si declaratiile fiscale privind impozitele si taxele locale datorate bugetului local primite la ghiseu, repartizate prin corespondenta sau depuse pe platforma on line, indiferent de sectorul de activitate de care apartine persoana juridica.
b)raspunde pentru toate actele primite si vizate in timpul exercitarii acestei atributii;
c)verifica corectitudinea datelor si coerenta inregistrarii datelor in declaratii, existenta tuturor documentelor ce trebuiesc anexate la declararea sau scoaterea din evidenta a diferite bunuri impozabile sau taxabile;
d) îndruma contribuabilii la ghiseul de operare a declaratiilor numai dupa ce in prealabil a verificat actele si a pus viza ca acestea sunt complete.
e) asigura oficiul de relatii cu publicul si furnizeaza informatii in limita secretului de serviciu, la cererea contribuabilului.
f) înregistreaza toate declaratiile primite la ghiseu de la contribuabili persoane juridice, în ordine cronologică.
g) întocmeste anexa la certificatul de atestare fiscala privind verificarea eligibilitatii solicitantilor de fonduri externe nerambursabile.
29. reprezintă Primăria în fața organelor publice si a contribuabililor, numai in limita atributiunilor, sarcinilor si răspunderilor stabilite prin fisa postului.
Atribuții și răspunderi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă precum si în domeniul Sistemului de management integrat calitate-mediu (SMICM)
30. Este obligat să respecte normele de securitate şi sănătate în muncă conform legislaţiei în vigoare, astfel:
- Să îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregătirea si instruirea sa precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât şi celelalte persoane participante la procesul de muncă;
- Să utilizeze corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
- Să nu procedeze la scoaterea din funcţiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
- să îşi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
- să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
- să aducă la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
- să coopereze cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, pentru protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor;
- să coopereze, atât timp cat este necesar, cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în domeniul său de activitate;
- să ofere relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari;
- să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
- să efectueze controlul medical periodic şi să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
- dacă starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă şi să urmeze recomandările acestuia.
31. Îndeplinește orice alte sarcini care au legătură directă cu atribuțiile de serviciu potrivit fișei postului sau conform dispozițiilor emise de Primar.
32. Trebuie să cunoască documentele Sistemului de Management Integrat Calitate- Mediu, aplică toate cerinţele acestor documente şi contribuie la îmbunătăţirea lor şi a activităţii;
33. Identifică, evaluează și actualizează riscurile propriei activități;
34. Elaborează și actualizează procedurile de proces specific propriilor activități, dacă este cazul;
35. Participă la instruirile de specialitate organizate și la cursurile de perfecționare programate;
36. Este obligat să cunoască şi să respecte prevederile Regulamentului Intern și ale Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, precum și Codul Etic și de Integritate al funcționarilor publici și personalului contractual din cadrul P.M.G. și al S.P.C.L.E.P. Galați.
37. Răspunde material, disciplinar şi penal pentru îndeplinirea necorespunzătoare a sarcinilor de serviciu sau neîndeplinirea acestora;