Anunț important în atenția solicitanților de locuințe sociale și locuințe aflate în administrarea Consiliului Local Galați

Administrator

ANUNŢ IMPORTANT
ÎN ATENŢIA SOLICITANŢILOR DE LOCUINŢE SOCIALE ȘI LOCUINȚE AFLATE ÎN ADMINISTRAREA CONSILIULUI LOCAL GALAȚI
 
 
 
Primăria municipiului Galați aduce la cunoștință că în perioada 15.04.2024-31.05.2024, solicitanții pot depune documente în vederea repartizării de locuințe sociale și locuințe aflate în administrarea Consiliului Local Galați.
Actele se depun la Registratura Generală cu sediul în Galați, str. Domnească nr. 54 și trebuie să cuprindă documentele prevăzute în opisul anexă la Hotărârea Consiliului Local nr. 638/21.12.2021 și la  Hotărârea Consiliului Local nr. 639/21.12.2021-afişate pe site-ul  www. primariagalati.ro.
Se vor lua în considerare numai documentele depuse în această sesiune.
Dosarul incomplet și cel depus după termen vor fi respinse.
Solicitanții care au avut dosare depuse în anii anteriori și nu au primit repartiție au posibilitatea depunerii unui dosar în sesiunea 2024.
Dosarele depuse în anii anteriori NU se iau în considerare.
 
 
Au acces următoarele categorii de persoane:
 
a) cetățeni români, cu vârsta minimă de 18 ani, care au domiciliul stabil în municipiul Galați; 
b) solicitanții și/sau membrii familiei (soț, soție, copii care locuiesc și gospodăresc împreună), care nu au deținut și nu au înstrăinat o locuință proprietate personală, excepție fac coproprietarii locuințelor obținute prin moștenire, în indiviziune, în situația în care cota obținută nu satisface nevoile de locuit; 
c) solicitanții și/sau membrii familiei (soț, soție, copii care locuiesc și gospodăresc împreună) care nu au beneficiat de sprijinul statului în credite și execuție pentru realizarea unei locuințe; 
d) persoane evacuate din imobilele retrocedate foștilor proprietari, imobile/locuințe ce au aparținut municipiul Galați. 
e) tineri proveniți din instituții de ocrotire socială care au împlinit 18 ani;
f) invalizi de gradul I, II;
g) persoane cu dizabilități;
h) pensionari, precum și veterani și văduve de război;
i) beneficiarii prevederilor Legii nr. 341/2004-luptător sau urmaș al celui decedat în Revoluția din Decembrie 1989;
j) beneficiarii prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990-deportați și deținuți politici,
k) persoane care locuiesc în imobile care nu mai prezintă siguranță în exploatare;
l) persoane care locuiesc în imobile revendicate/risc seismic 1 și au contract de închiriere cu municipiul Galați. 
 
Precizări:
  • Familiile care realizează un venit mediu net lunar pe persoană, realizat în ultimele 12 luni, sub nivelul salariului minim pe economie net, comunicat de Institutul Național de Statistică în ultimul buletin statistic anterior lunii în care se analizează cererea, precum și anterior lunii în care se repartizează locuința vor beneficia de o locuință socială;
  • Familiile care realizează un venit mediu net lunar pe persoană, realizat în ultimele 12 luni, peste nivelul salariului minim net pe economie, comunicat de Institutul Național de Statistică în ultimul buletin statistic anterior lunii în care se analizează cererea, precum și anterior lunii în care se repartizează locuința vor beneficia de o locuință aflată în administrarea Consiliului Local Galați.  
 
 
Nu pot beneficia de locuințe persoanele/familiile care se găsesc în una din următoarele situații:
 
a. solicitanții care nu au cetățenie română; 
b. solicitanții care nu au domiciliul stabil în municipiul Galați; 
c. solicitanții și / sau membrii familiei (soț, soție, copii care locuiesc și gospodăresc împreună) care ocupă sau au ocupat abuziv un imobil aflat în proprietatea statului / în administrarea Consiliului local al municipiului Galați ori în proprietatea municipiului Galați, pe raza municipiului Galați; 
d. solicitanții și / sau membrii familiei (soț, soție, copii care locuiesc și gospodăresc împreună), care dețin sau au înstrăinat o locuință proprietate personală sau o locuință dobândită în exclusivitate prin moștenire, pe teritoriul României după 01.01.1990; 
e. Notă: Copiii majori care ocupă/au ocupat abuziv un imobil proprietatea municipiului Galați, au dobândit și au înstrăinat o locuință după 01.01.1990, respectiv dețin în calitate de chiriași o altă locuință din fondul locativ de stat, nu vor fi trecuți în contractul de închiriere al locuinței ce se va atribui părinților acestora;
f. solicitanții care nu pot face dovada unui venit realizat ca urmare a desfășurării unei activități generatoare de venituri, în vederea achitării chiriei lunare și a cheltuielilor aferente întreținerii locuinței; 
g. solicitanții și/sau membrii familiei (soț, soție, copii care locuiesc și gospodăresc împreună) care dețin, în calitate de chiriași, o altă locuință din fondul locativ de stat, excepție făcând chiriașii a căror locuințe nu mai prezintă siguranță în exploatare sau sunt revendicate în baza legilor speciale;
h. solicitanții și / sau membrii familiei (soț, soție, copii care locuiesc și gospodăresc împreună) care au fost evacuați în urma rezilierii contractului de închiriere încheiat cu municipiul Galați sau cu alți proprietari din motive imputabile lor (neachitare chirie, distrugere etc.);
i. solicitanții și/sau membrii familiei acestuia(soț, soție, copii) care au debite acumulate la bugetul local. 
 
Solicitanții care au depus dosar individual, dar se regăsesc simultan în dosare depuse de părinți/copii nu vor mai beneficia de punctaj corelativ în acele dosare.
 
Direcția de Asistență Socială verifică în teren situația socio-locativă a fiecărui solicitant de locuință și întocmește ancheta socială conform Anexei 4.
Lipsa anchetei sociale prevăzute la art. 7 conduce la respingerea dosarului de către comisia de analiză a solicitărilor de locuințe sociale.
 
Repartizarea locuințelor se face în baza listelor, aprobate de Consiliul Local Galați, cu familiile care întrunesc condițiile de acces la o locuință socială aflată în administrarea Consiliului Local Galați, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut și în limita fondului disponibil de locuințe.
 
 
 
 
ACTE NECESARE ÎNTOCMIRII UNUI DOSAR DE LOCUINŢĂ
 
 
1. Cerere tip adresată Primarului;
 
2. Acte de stare civilă
2.1.Actele de identitate și stare civilă al solicitantului (titularului);ale membrilor familiei  soț/soție, copii ( acte de identitate, certificate de naștere, certificat de căsătorie, deces, sentință de divorț); 
2.2.Actele de identitate și stare civilă ale celorlalte persoane care gospodăresc împreună cu solicitantul aceeași locuință (acte de identitate, certificate de naștere, certificate de căsătorie).
 
3. Condiții de locuit
3.1. Documente care atestă condițiile de locuit ale solicitantului (contract de închiriere, contract de vânzare-cumpărare); 
3.2. Adeverință de la asociația de locatari din care să rezulte nr. membrilor și numele acestora, care gospodăresc împreună cu solicitantul aceeași locuință;
3.3. Copia tuturor contractelor de închiriere înregistrate la Direcția Generală a Finanțelor Publice Galați sau alte instituții abilitate în situația în care locuiesc cu chirie la proprietar, copie a contractului de închiriere cu municipiul Galați sau copia ordinului de cazare pentru solicitanții care locuiesc la cămin; 
3.4. Act de moștenire după caz; 
3.5. Declarație notarială pe proprie răspundere din care să rezulte suprafața utilă (mp) deținută de familie, pentru situația în care suprafața utilă nu rezultă din documentele sus menționată.
 
4. STUDII
      Actele de studii ale solicitantului (certificate, diplome de absolvire, licențe).
 
5. Stare de sănătate
5.1 Certificate medicale eliberate de instituții medicale în conformitate cu dispozițiile prevăzute de ANEXA 2 din „O.G. nr. 40/1999”, actualizată, care să ateste boli grave ale solicitantului sau a unor membri aflați în întreținere. Aceste certificate medicale trebuie semnate de medicul de specialitate și de conducătorul instituției medicale emitente;
5.2   Certificate de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap.
 
6. Declarații notariale
6.5 Declarații notariale (titular + membrii familiei acestuia: soț/soție copii și/sau alte persoane aflate în întreținerea acestuia), date pe propria răspundere, din care să rezulte faptul că după 01.01.1990 nu au dobândit și nu au înstrăinat nici o locuință proprietate personală sau din fondul locativ de stat și că nu au fost/ nu sunt  beneficiarii altei locuințe, destinată închirierii, în municipiul Galați, conform art. 48 din Legea nr. 114/1996 privind locuințele, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
 
7. Venituri realizate pe ultimele 12 luni, după caz
7.1 Adeverință de la locul de muncă cu venitul net pe ultimele 12 luni(defalcat) și copii după contractul individual de muncă/actul de numire în funcție;
7.2 Cupon pensie;
7.3 Declarație autentificată la notar pentru persoanele care nu beneficiază de niciun venit;
7.4  Cupon alocație;
7.5 Adeverințe pentru elevi/studenți din care să rezulte că frecventează cursuri la zi și beneficiază sau nu de bursă;
7.6 Cupon  șomaj; 
7.7 Acte din care reiese venitul realizat în ultimele 12 luni, pentru acele venituri realizate ca urmare a desfășurării unei activități generatoare de venituri  (convenții civile, P.F.A.); 
 
8. Condiții speciale pentru titularul dosarului și membrii familiei acestuia 
8.1 Adeverință care să confirme faptul că solicitantul provine din instituție de ocrotire socială și a împlinit vârsta de 18 ani – dacă e cazul; 
8.2 Certificat de revoluționar;
8.3 Dovada calității de persoană persecutată din motive politice, deportată în străinătate, prizonier;
8.4 Orice alt document considerat important de către solicitant.
 
9. Certificat fiscal emis de către Direcția Generala Impozite Taxe și alte Venituri Locale din care să rezulte că solicitantul și membrii familiei acestuia (soț, soție, copii) nu au datorii la bugetul local; prin excepție, solicitanții și / sau membrii familiei acestuia (soț, soție, copii) care au debite acumulate la bugetul local vor întocmi și prezenta un angajament de plată încheiat conform legii de către Direcția Generală Impozite Taxe și alte Venituri Locale, angajament prin care se obligă să achite datoriile restante în termen de cel mult 12 luni ( în funcție de debitul restant) de la data depunerii dosarului. În acest caz, solicitanții și / sau membrii familiei acestuia (soț, soție, copii) care au debite acumulate la bugetul local vor avea obligația de a prezenta lunar la Serviciul Administrare Fond Locativ și Spații cu altă destinație dovada îndeplinirii angajamentului, sub sancțiunea decăderii din drepturi.
 
Notă: Certificatul fiscal va fi eliberat de către Direcția Generală Impozite Taxe și alte Venituri Locale la solicitarea secretariatului tehnic al comisiei de analiză a solicitărilor de locuințe.